Church + week 3 & 4

I have been in America for over a month already. It doesn't feel like that at all. I'm still getting used to High School but I'm doing really well. Oh wait, I'm talking in English and I didn't even notice. Dat is iets wat ik heel vaak doe. In Engels denken! Maar ook andersom: dat ik antwoord op vragen in Nederlands zonder dat ik het door heb. Maar goed, in elke les heb ik wel een paar mensen zitten waarmee ik omga. Sommige beter dan andere maar in elke les heb ik leuke mensen. Ik ben al best wel gewend op de school. Het "omg, wat is dit, wat is dat" gevoel is weg en het word steeds leuker en leuker. Vrijdag was Charlotte's Bday. We gingen met de hele familie en het was heel gezellig. Zaterdag heb ik mijn eerste Amerikaanse Hair Cut gehad. En hebben we voor lunch Chinees gegeten. S'avonds heb ik gekookt: Taco's!! En warme kaneel appels met vanille icescream :)

Zondag zijn we naar de kerk geweest. Dat was de tweede keer. Ik weet dat sommige nieuwschierig waren naar de kerk dus ik zal een beetje uitleggen wat het is. Elke kerk is natuurlijk anders maar dit is onze kerk. Eerst brengen we Noah naar zijn klas. Daar leert hij over jezus enzo. Londyn gaat in het midden van de service naar haar klas. Onze kerk is heel modern. Het ziet er echt heel mooi uit! Eerst zingen we 3-4 liedjes. Dat zijn niet hallelujah hallelujah liedjes, maar wat moderner. Een "band" speelt en de lyrics laten ze zien op de muren via beamers. Dit is een van de liedjes die ze zingen alleen dan wat mooier gezongen ;)https://www.youtube.com/watch?v=FaUTv1pXRyU

Daarna doet iemand een speech. Doen we een "prayer" en daarna lezen we een stuk van de bijbel. Daarna nog twee liedjes en dan is het afgelopen. Dan haal je je kinderen op en ben je klaar om te gaan. Ze praatte zondag over, dat zoveel mensen uit noorwegen en zweden en dat soort landen niet gelovig zijn. En je hoorde gewoon dat mensen geschokt waren. Dat was wel grappig om te horen. Maar veel van mijn vrienden gaan niet eens naar de kerk. Ze praatte veel over god is the lord enzo en veel moeilijke woorden dus dat is wel moeilijk te begrijpen. Maar het zingen is wel grappig.

Daarna gingen we naar Adam's Bakkery en nog even snel naar target. Morgen hebben we een early release day en Zaterdag gaan we naar Disney!

En nog meer goed nieuws: Ik heb Spaans! Ik was vrijdag naar mijn guidance counselor gegaan en we hebben naar mijn rooster gekeken. Het enige wat ik moet doen is een algrabra test doen en een online course en dan kan ik slagen!! Ik heb nu in plaats van early child, Spaans 1. Vrijdag heb ik me eerste les gehad en vandaag hadden we de eerste test.. Maar gelukkig was het heel makkelijk en heb ik 100% goed.

Op mijn youtube heb ik een nieuwe video gepost. Op mijn channel post ik dingen over mijn exchange, covers en dingen als room tours. Link voor de video is:https://www.youtube.com/watch?v=3Zv-aPJ24zk

Kort verhaal deze week maar ik hoop dat het toch genoeg is!

I'll talk to you soon.

Dani

Reacties

Reacties

Marijke

Weer heerlijk om te lezen ! En tijdens het skypen merkte ik al dat je naar woorden moest zoeken ! Heerlijk dat je zo ingeburgerd raakt! Top hoor dat filmpje op You-tube.
Geniet en blijf jezelf !!

Lex

Hé Daniëlle, mooi verhaal weer! Nog bedankt voor je Skype- felicitaties, ik heb ervan genoten! Toen ik vroeger naar de kerk ging had ik precies hetzelfde. Wat er allemaal werd gezegd ging grotendeels aan me voorbij (is nog steeds te merken), maar het zingen was prima. Je kan bij jou met trots vertellen dat we in Nederland de mooiste kerkorgels ter wereld hebben! Je gaat vanzelf van Bach houden door dat zingen in de kerk. Ook leuk om je verslag in het Engels te lezen. In het Spaans zou ik nog even mee wachten. Groeten aan de poes, Lex

helma

Leuk om te lezen, ik ben benieuwd wat voor geloof het is. ik kijk al uit naar je volgende verslag!
doei

Danielle

Ze zijn protestants. Maar de kerk waar we naar toe gaan is katholiek, protestants cristian, ze zijn alles. Iedereen kan er naar toe gaan. Het is niet dat ze vragen: wat ben jij? Dus ze weten ook niet dat ik niet geloof..

Suus de buuf

Ha lieve daan, wat heerlijk allemaal! Je schrijft zo gezellig dat t net is of wij erbij zijn???? wat gaat dat snel hé dat je al in t Engels denkt???? straks praat je nederlandse met n engels accent???? hugo heeft je keyboard in bruikleen en sara speelt er ook gezellig op. Hugo zit nl op pianoles. Sara had daar geen zin in en leert t liever zichzelf???? twas vandaag open monumentendag en je werd zeker gemist???? dank voor je verhalen???? maakt niet uit of ze kort of lang zijn, tis gewoon heel gezellig om je ff in de buurt te hebben???? geniet van je weekend en n fijne schoolweek. Dikke knuffel van ons alle 6 ????????????

Suus de buuf

Ps ik vergeet steeds dat 'smileys' als vraagtekens in de tekst komen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active