The First Week Of American High School

De eerste week van High School was echt raar. Maandag ochtend moest je je schedule ophalen. Dat papiertje mocht je niet kwijtraken want als je het kwijtraakte, werd je uit alle lessen gezet en moest er opnieuw een schedule worden gemaakt. En omdat bijna alles vol zit, was er niet veel keus. De school heeft 2400 leerlingen wat betekent dat ze teveel leerlingen hebben. Dus als je de eerste dag niet kwam opdagen werd je eruit gezet!

Nadat ik naar me lokaal ging, praatte Mrs. Wells een hele tijd op de intercom. Over de regels, de dresscode en de busregeling. En we moesten allemaal opstaan om de pledge te zeggen. Dat doen we elke ochtend! Mrs. Wells praat elke dag een paar minuten op de intercom en daarna kunnen we pas beginnen met de les.

Lunch was echt hectisch. De lunches zijn verdeeld in 3 delen. Ik heb deel A. Stel je voor dat 800 leerlingen tegelijkertijd lunch moeten halen --> enorme rij! Je hebt 3 delen voor eten: normale, warme sandwiches en salades & subs. De eerste twee is aan een kant en de salades en subs zijn aan een andere kant. Guess waar totaal geen rij staat?!

Als je tijdens de les naar de wc moet, moet je uitschrijven. Je moet je naam opschrijven, wanneer je wegging en wanneer je terug kwam.. Bij veel lessn krijg je zelfs een beloning als je nooit naar de wc gaat! Ze willen namelijk dat je dat doet tijdens de lessenswitch. De lessen switch is 6 minuten. En je moet dan van je ene les naar de ander lopen.

De dresscode nemen ze heel serieus. Je mag niks zonder mouwen, alles moet tot je sleutelbot zitten, broeken, rokken, jurken op de knie en niks mag doorschijnent zijn. Zelfs als je er iets onder hebt zitten... Als je dus een verlaagd T-shirt hebt, mag niet. Als je een jurkje hebt dat net niet tot je knie komt, mag niet. En je kan zelfs naar huis worden gestuurd als je iets aan hebt dat niet mag..

Als de dag voorbij is ga je snel naar je bus. Mijn bus nummer is 0746 en hij staat elke middag op dezelfde plek. Maar omdat er 2400 leerlingen op onze school zitten, staan er zo'n 40 school bussen opgesteld! Allemaal in 1 rij achter elkaar. De trappen zijn ook echt een hell. Echt enorm druk!! Maar de school is wel echt enorm schoon. Er ligt geen afval op de vloer, de wc's zijn schoon en alles ziet er heel mooit uit.

Het percentage buitenlanders op mijn school is denk ik zo'n 70%. Daarvan is het meetste spaans (hispanic) maar ook heel veel "black" people. Zo noemen mensen hun hier. Dat is zeker een hele grote veranderingen. Er zijn zelfs mensen die alleen maar spaans spreken.

In de early child new class, is er naast het lokaal een kamer waar allemaal kinderen spelen. Ze noemen het de baby bolt's room. Blijkbaar leer je in die les om voor kinderen te zorgen en mag je daarna daar oefenen.. In die les heb ik ook een zwanger meisje, wat blijkbaar normaal is hier ;)

In elke les heb ik wel een paar leuke mensen zitten! Een van die meisjes neemt ook de zelfde bus als ik! Dus dat is heel gezellig. De leraren zijn ook allemaal heel erg aardig! Wat ook een hele verandering is ;)

Ik was wel echt blij dat het weekend is! Want dat vroege opstaan.... Ik sta elke ochtend om 5 uur op, dus vandaag werd ik al om 7 uur wakker...

Dit weekend heb ik gelukkig wat rust en dan maandag weer naar school!

I'll talk to you soon,

Dani

Reacties

Reacties

Anouk Klinkenberg

Klinkt echt super leuk dani! Pas maar op dat je zelf niet een early child krijgt :)

xx

Marijke

Weer heerlijk om lezen !!!

Suus de buuf

Wat n verschil met in 2 minuten op t vsc zitten???? maar goed dan heb je ook wat???? maf he dat iedereen daar kuis gekleed naar school gaat en dat ze zoveel meer tienermoeders hebben dan hier. Ligt dus niet aan de kleding????. 5 uur op is echt heel vroeg???? pluk de dag zegt Niels altijd: dat doe jij zeker???? echt anders daar; anders zou t ook niet zo speciaal zijn. Geniet ervan en n hele fijne week???? dikke knuf van ons????????????
Ps we hebben je wel gemist zaterdag met de dijkbbq????

Lex

Jemig, niet bij te houden al die informatie. Mooie beelden van New York, knap gemaakt met dat muziekje d'r onder, top! Elke ochtend om 5 uur opstaan; ik denk dat Rik er stinkend jaloers op is (op dit tijdstip gaat ie meestal naar bed). Zo te horen valt er op die school veel meer te leren dan alle basisvakken bij elkaar. Zoek de verschillen! Hou je taai, groet, Lex

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active